كاردوك مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك
|
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم جهت مشخص كردن دورنما و چگونگي انجام كار ضروري و بسيار مفيد است. آسفالت در تركيب با مواد ديگر كاربردهاي زيادي دارد، به خصوص در جاهائي كه نياز به پوششهاي ضدآب داريم، اين ماده شن و سنگ را محكمتر به هم چسبانده و از نفوذ آب در پوشش سطحي معابر جلوگيري ميكند. علاوه بر ضدآب بودن، خاصيت ارتجاعي آن باعث ميشود كاربردهاي مختلف داشته باشد. آسفالت صنعتي نيز تركيبي از قير و سنگ آهك است كه شباهت زيادي به آسفالت صخرهاي (سنگي) طبيعي دارد. اخيراً در اثر پيشرفت تكنولوژي مواد ديگري به آسفالت افزوده و يا جانشين آن شدهاند كه كيفيت آسفالت را بهتر كردهاند. در ادامه خلاصه طرح توليد آسفالت گرم آورده شده است، براي سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.
براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | خلاصه طرح توليد آسفالت گرم
امتیاز:
بازدید: 0
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم جهت مشخص كردن دورنما و چگونگي انجام كار ضروري و بسيار مفيد است. آسفالت در تركيب با مواد ديگر كاربردهاي زيادي دارد، به خصوص در جاهائي كه نياز به پوششهاي ضدآب داريم، اين ماده شن و سنگ را محكمتر به هم چسبانده و از نفوذ آب در پوشش سطحي معابر جلوگيري ميكند. علاوه بر ضدآب بودن، خاصيت ارتجاعي آن باعث ميشود كاربردهاي مختلف داشته باشد. آسفالت صنعتي نيز تركيبي از قير و سنگ آهك است كه شباهت زيادي به آسفالت صخرهاي (سنگي) طبيعي دارد. اخيراً در اثر پيشرفت تكنولوژي مواد ديگري به آسفالت افزوده و يا جانشين آن شدهاند كه كيفيت آسفالت را بهتر كردهاند. در ادامه خلاصه طرح توليد آسفالت گرم آورده شده است، براي سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.
براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: طرح توليد آسفالت گرم طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | معرفي محصولآسفالت مخلوطي از مصالح سنگي با دانه بندي پيوسته در تركيب با يك ماده چسبنده (معمولا قير) است. آسفالت با توجه به كاربرد آن به صورتهاي گوناگون توليد ميشود. شناختهترين نوع آسفالت همان آسفالت گرم يا بتن آسفالتي گرم است كه در آن مصالح سنگي معمولا بيش از 90درصد مخلوط آسفالت را تشكيل ميدهند. از اينرو مصالح دانهبندي شده سنگي تاثير به سزايي در كيفيت آسفالت حاصله دارد. براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع معدني كليك كنيد. طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | انواع آسفالتآسفالت را با توجه به نياز و نحوه كاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتي و آسفالت سرد تقسيمبندي مينمايند. آسفالت گرمآسفالت گرم كه مدنظر اين طرح است، به آن دسته از آسفالتهايي گفته ميشود كه در آنها قير و مصالح سنگي به صورت گرم شده با هم مخلوط شده و درهنگام مصرف نيز به گونهاي گرماگرم پخش و متراكم ميگردند. اين محصول داراي تنوعي به شرح ذيل است. بتون آسفالتيبتن آسفالتي، لايه متراكم و سياهي است كه بخش اعظم آن را مصالح سنگي دانه بندي شده متراكم تشكيل ميدهد كه توسط قير به هم چسبيدهاند. اين آسفالت داراي مقاومت برشي نسبتا زيادي بوده و در مقابل عوامل جوي و حركت چرخ وسايل نقليه پايدار بوده و نياز به تعميرات مستمر ندارد. به عبارت ديگر نقش بتني را دارد كه در آن، به جاي دوغاب سيمان از قير استفاده شده است و فضاهاي خالي آن با استفاده از سنگهاي با سايز ريز و پودري پر شده است. آسفالت بتوني توسط دستگاههاي اتوماتيك توليد ميشود و در هنگام كاربرد در راه گسترده و كوبيده ميشود. اين آسفالت را با ضخامت 4الي 5 سانتيمتر در يك لايه يا در صورت نياز در بيش از يك لايه به كار ميبرند. آسفالت حفاظتيآسفالتهاي حفاظتي نيز داراي مخلوطهاي قير و مصالح سنگي است و براي محافظت و جلوگيري از فرسايش سطح راههاي شني و يا آسفالته در مقابل عوامل جوي بهكار گرفته ميشوند. كاربرد اين آسفالت ساده و ضخامت روي سطح جاده تا 5/2 سانتيمتر است. تركيب اين آسفالت در مواردي خاص ميتواند كاملاً از قير باشد كه به منظور ايجاد لايه حفاظتي و خاص بر روي مصالح سنگدانهاي قرار ميگيرد، تا بتواند مصالح را به مخلوط آسفالتي كه در ادامه بر روي آن قرار ميگيرد، بچسباند. آسفالت سرداين آسفالت مخلوطي از مصالح سنگي و قير به مراه امولسيون قير است كه در دماي محيط مخلوط ميشوند. در برخي شرايط ممكن است براي توليد آسفالت فقط قير بر حسب ضرورت گرم شود، اما مصالح دانه بندي شده بدون گرم شدن با آن مخلوط ميشوند. اين اسفالت در دو نوع آسفالت پيش ساخته سرد و آسفالت (Road Mix) توليد ميشود. معرفي استاندارداستاندارد ملي ايران در مورد ويژگيهاي آسفالت با شماره 1154 با موضوع (روش آزمايش دانه بندي مصالح سنگي آسفالت بعد از جداكردن قير) و شماره 1688 با موضوع (آسفالت- نمونهگيري از آسفالت جاده -آيين كار) و شماره 517 با موضوع (قير و مواد قيري- مصالح راهها و روسازي- واژه نامه) و تعدادي ديگر به شرح جدول زير توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در استاندارد 1154 تهيه و تصويب شده است.
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | كدهاي آيسيك توليد آسفالتكدهاي آيسيك مرتبط با توليد آسفالت به شرح جدول زير ميباشد.
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | ويژگي مصالح سنگي و بتن آسفالتيمتوسط آسفالت فشرده برابر 2/2تنبر مترمكعب ميباشد و به طور معمول شامل لايههاي رويه و آستر ميشود. لايه رويي تحت تاثير عوامل جوي و فشار ناشي از چرخ وسايل نقليه قرار ميگيرد؛ لذا بايد از كيفيت مطلوب برخوردار باشد. نقش لايه زيرين كه از يك يا چند لايه تشكيل ميشود انتقال وزن و فشار بار از لايه تماسي به زيرسازي راه است. قشر آستري آسفالت داراي دانه بندي درشتتر وميزان مصرف قير كمتر و لايه رويه داراي دانه بندي مصالح سنگي ريزتر و ميزان مصرف قير بيشتري است. توليد آسفالت گرم ماهيت مصرف مسافت نزديك را دارد و در توليد و مصرف آن بايد به عواملي همانند مسافت و شرايط تزاتزيت، آفتابي يا سايه بودن محل، روباز بودن يا قرار گرفتن درون تونل، خشكي و نمناكي محل كار، ميزان تغييرات دمايي، زمان و فصل توليد و مصرف بسيار اهميت دارد. مصالح دانهبندي شده سنگي بتن آسفالتي بايد به نحوي قرار گيرند كه ذرات ريز فضاهاي بين ذرات درشتتر را پر نمايد. دانهبندي مصالح سنگي و فضاي خالي آن فوقالعاده در كيفيت آسفالت حاصله تاثير داشته و مصالح سنگي پس از آن كه بر طبق فرمولاسيون توليد كارگاهي مخلوط شدند، بايد آزمونِ ارزش ماسهاي بر روي آنها انجام گيرد. قير مصنوعي مورد مصرف در آسفالت گرم معمولا 70/60 است. البته ممكن است، با توجه به وضع آب و هوا و نوع ترافيك، از انواع ديگر قير نيز استفاده شود. كميت و كيفيت مصالح سنگي و قير و نحوه اختلاط آنها معمولا بر طبق بررسيهاي فني متناسب با پروژه انجام ميشود و تحت عنوان طرح آسفالت بيان ميگردد. آسفالتها انواع ديگري نيز دارند كه از آن ميان ميتوان از آسفالت نفوذناپذير نسبت به آب نام برد كه براي جلوگيري از نفوذ مايعات اجرا ميشود.
انواع مصالح سنگي آسفالتمصالح سنگي درشت دانهشامل ذرات درشتتر از الك شماره 8 (يا 10) است. اين مصالح كه معمولا از شن طبيعي و سنگ يا قلوه سنگ شكسته است، بايد عاري از مواد پوشاننده سطح دانهها (مانند رس) يا هر نوع ماده مضر ديگر همانند ذرات سست و سنگهاي قابل تجزيه شدن كه مانع چسبيدن قير به ذرات ميشود، باشد. ساييدگي اين مصالح در 500 دور چرخش نبايد از 40 براي آستر و از 30 براي رويه تجاوز كند. لااقل 60درصد وزني دانههاي درشت، حداقل در دو بعد شكسته باشند. مقاومت اين گونه مصالح در مقابل عوامل جوي پس از 5 چرخه آزمايش با سولفات سديم نبايد از 8درصد بيشتر باشد. مصالح سنگي ريز دانهشامل ذرات ريزتر كه از الك شماره 8 ميگذرند، ولي روي الك شماره 200 باقي ميمانند. اين مصالح از شكستن سنگ يا شن يا از ماسه طبيعي يا مخلوطي از آنها به دست ميآيند. مصالح سنگي ريز، بايد تميز و سخت و بادوام و تا حد امكان گوشهدار و عاري از پوشش ناخواسته و يا هرگونه مواد مضر ديگر، كه مانع چسبيدن قير به ذرات ميگردد، باشند. مقاومت اين مصالح در مقابل عوامل جوي پس از 5 چرخه آزمايش با سولفات سديم بايد كمتر از 8 درصد باشد. مصالح سنگي فيلر ( پركننده)پركننده به دانههاي ريزي از مصالح سنگي اطلاق ميشود كه از الك شماره 200 ميگذرند. اين ذرات نيز بايد عاري از مواد آلي و خاك رس باشند. فيلر را ميتوان از خردايش سنگهاي مناسب بدست آورد. هرگاه فيلر به اندازه كافي و يا مرغوب در دسترس نباشد، ميتوان از سنگهاي گردآهكي، سيمان و يا ساير مواد معدني مشابه كه حالت خميري نداشته باشند و با ضوابط استاندارد كار مطابقت نمايند، استفاده كرد. فيلر مصرفي در آسفالت، چه به صورت پركننده موجود در مصالح سنگي درشت و ريز دانه و چه به صورت فيلري كه احيانا بصورت جداگانه تهيه و به مخلوط اضافه ميشود، بايد به ميزاني باشد كه مصالح سنگدانه بندي شده و فيلر با طرح آسفالت پروژه مطابقت داشته باشند. ويژگي هاي مصالح سنگي بتن آسفالتيويژگي مصالح دانه بندي شده و قير و شيوه اختلاط آنها معمولا مطابق نتايج بررسيهايي است كه در مورد پروژه انجام گرفته و به طرح آسفالت موسوم است. در هر شرايط بايد طرح آسفالت به لحاظ كيفي با استانداردهاي مصوب مطابق آزمايشات استاندارد مصالح، فرايند توليد و كاربرد مطابقت داشته باشد.
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | كالاي جايگزين و مكمل آسفالتسنگ فرش، بتن و بتن غلطكي را ميتوان كالاهاي جايگزين آسفالت دانست كه در شرايط حاضر به واسطه طول عمر بالا گاهاً مورد توجه قرار ميگيرند. در گذشته از سنگ فرش به دليل سهولت اجرا در راهسازي و ايجاد معابر استفاده ميشد. اما امروزه در داخل كشور بيشتر از آسفالت در پروژههاي مختلف راه سازي پوشش معابر استفاده ميگردد. طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | معرفي كاربردهاي آسفالتكاربرد اصلي آسفالت و دامنه كاربرد در ساخت جادهها و خيابانهاي اصلي و فرعي، آزادراهها، باند پرواز، آشيانه هواپيما، كف سالنهاي صنعتي، محوطههاي صنعتي و انبارها، باراندازها، جاده معادن، پيادهروها، ورزشگاهها، پيست اتومبيلراني، كف نمايشگاههاي صنعتي و تجاري، محوطههاي تجاري، بنادر اسكلهها، دامداريها، سردخانهها، جادههاي شيبدار، لوپها، ميادين، پلها، كف ترمينالها، ايستگاههاي اتوبوس و كاميون (گاراژ) را ميتوان نام برد. از كاربردهاي عمده ديگر آسفالت ميتوان به استفاده آن در صنعت آب به شرح ذيل اشاره نمود.
ولي اين محصول به دليل قابليتهاي زيادش در صنايع مختلف نيز استفاده دارد. من الجمله براي كاهش سر و صداي ناشي از اصطكاك تردد وسائل نقليه با سطح جاده ، عايق بندي و نفوذ ناپذيري سطوح در مقابل مواد مايع. طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | مواد اوليه مورد استفاده طرح توليد آسفالت
قير مورد استفاده توليد آسفالتدر حال حاضر قير 100/85 با نفوذپذيري بالا و 70/60 با نفوذپذيري كمتر توليد ميشود. طبق اين دستهبندي در مناطق سردسير قير 100/85 و مناطق گرمسير قير 70/60 به كار ميرود. در مناطق گرم جنوبي قير 50/40 و يا 30/20 بايد به كار گرفته شود. انعطافناپذير بودن قير موجب شده آسفالتها در مقابل سرما و گرما مقاومت خود را از دست بدهند. در منطقهاي كويري شبهاي سرد، آسفالت را منقبض ميكند و گرماي روز مواد را از هم جدا ميسازد و در نتيجه آسفالت پر از تركها و چاله ميشود؛ لذا انعطافپذيري قير در بالا بردن استقامت آسفالت اهميت دارد. قير به لحاظ نوع مصرف به دو نوع قيرهاي راهسازي يا قير رقيق و قيرهاي ساختماني يا قير سفت تقسيمبندي ميشود. حدود ۹۰درصد از قيرهاي توليدي در راهسازي و ۱۰درصد آن براي مصارف عايقكاري به كار برده ميشود. قير، سنگينترين برش نفت خام و يكي از پيچيدهترين اجزاي آن، به رنگ تيره، به اشكال جامد، نيمه جامد با منشاء طبيعي يا توليدي ميباشد. عمده اجزاي سازنده قير از تركيبات هيدوركربوني با وزن مولكولي بالا تشكيل شده كه شامل مواد روغني، رزين و آسفالتينها است. اين ماده از نظر شيميايي داراي تركيبي بسيار پيچيده و داراي خواص فيزيكي از جمله چسبندگي و عايق رطوبتي است. طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | دانش فني پروژه و روش توليد محصولفرآيند توليد وفرآوري اسفالتفراين توليد آسفالت در دو فاز شامل توليد مصالح سنگي (شن و ماسه دانه بندي شده) و توليد آسفالت انجام ميپذيرد كه توضيحات تفصيلي طرح توجيهي توليد شن و ماسه را ميتوانيد مطالعه نمايد. توليد وفرآوري شن وماسهسيستم طراحي شده مصالح سنگي مورد نياز در فرآيند توليد آسفالت شامل مصالح سنگي درشت، مصالح سنگي ريز، مصالح سنگي فيلر (پركننده) به طور كامل فرآوري و در محل دپو سايت توليد آسفالت آماده ورود به خط توليد آسفالت ميگردد. نمايي از ماشين آلات فرآيند توليد دانه بندي شن و ماسه : تاسيسات كامل شن و ماسه عبارت از؛ فيدر، فك، كوبيت، سرند، ماسه شور، نوار نقاله، تابلو برق و... طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | توليد آسفالتبراي توليد آسفالت ابتدا مصالح سنگي لازم براي پختن آسفالت به صورت كنترل شده به داخل كوره خشك كن هدايت ميشوند تا مصالح سنگي كاملاً خشك و در دماي 170درجه سانتيگراد گرم شود. خشك كن كارخانه آسفالت با دوران استوانه حول محورش مصالح سنگي موجود در آن را بالا برده و در ميان شعلههاي آتش و جريان هواي داغ خشك و به طرف دهانه خروجي حركت ميدهد. سرندها دانههاي ريز و درشت مصالح سنگي را از يكديگر جدا كرده و آنها را به طور جداگانه در سيلوهاي مصالح سنگي گرم ذخيره ميكند. در انتهاي خروجي خشك كن وسيله مكندهاي است كه گرد و غبار ناشي از حركت مصالح را مكيده و به برج غبارگير هدايت ميكند. فيلر لازم براي تهيه بتن آسفالتي به ميزان لازم و بدون گرم كردن توسط بالابرندهها از مخزن فيلر مستقيماً به مخلوط كن هدايت ميشود تا مورد استفاده قرار گيرد. عمل اختلاط مصالح سنگي، فيلر و قير در مخلوط كن صورت ميگيرد. اين مواد با نسبت قير مذاب به طور مداوم توسط تلمبهاي بادي قابل تنظيم وارد مخلوط كن ميشود. درجه حرارت اختلاط بستگي به درجه نفوذ قير مصرفي دارد و مقدار آن بين 115 و 170 درجه سانتيگراد متغير است. ماشين آلات وتجهيزات فرآيند توليد آسفالتماشين آلات و تجهيزات توليد آسفالت با ظرفيت 120 تن در ساعت بشرح ذيل است:
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | بررسي بازار و رقباتعداد كل پروانه بهرهبرداري توليد شن و ماسه صنعتي در كشور 1056واحد است كه با ظرفيت اسمي ساليانه 176ميليون تن در حال فعاليت ميباشند. تعداد جوازهاي تاسيس صادره 1814 فقره در استانهاي كشور صادر شده است. از آن جا كه پيش شرط راهاندازي اين طرح دسترسي به معادن شن و ماسه است؛ لذا ضروري است امكانسنجي راه اندازي طرح آسفالت در مناطقي صورت پذيرد كه ضمن داشتن تقاضاي مازاد بر توليد منطقهاي امكان تامين مصالح معدني نيز موجود باشد.
طرح توجيهي توليد آسفالت گرم | سرمايه گذاري مورد نيازبر اساس طرح اجرايي انجام شده احداث واحد توليد آسفالت در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود 120تن در ساعت داراي نرخ بازدهي داخلي بيشتر از 28درصد بوده و در كمتر از 4 سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت ميكنيد. جدول سرمايه گذاري و مالي طرح
مزاياي اجراي طرحبا توجه به مصارف متعدد آسفالت به عنوان كالايي ضروري در بخشهاي عمراني و زيرساخت كشور و مزيت داشتن منابع مواد اوليه و تكنولوژي ساخت ماشين آلات در كشور به موازات تقاضاي بالا در پروژههاي زيرساخت و عمراني، جذابيت قابل قبولي در اين زمينه هم جهت مصرف داخل با تكيه توليد محصولات استاندارد را دارا ميباشد. در ادامه برخي مزاياي اجراي اين طرح ارائه شده است.
نتيجه مطالعات مالي و اقتصاديتحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينههاي ثابت و متغير طرح، پيشبيني و قيمت تمامشده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. مهمترين شاخصهاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرمافزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد با كيفيت نشان ميدهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلانهاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور ميتوانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پيادهسازي و زمان بهرهبرداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.
خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدهاي
براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها ميتوانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: طرح توليد آسفالت گرم
امتیاز:
بازدید: 25
|
|
||
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |